Share

Özgün İçerik Yazısı'dır Alıntı Yaptığınızda Lütfen Kaynak Gösteriniz!

2010 YGS ÖNLİSANS TERCİHLERİ NASIL YAPILACAK? - YGS SONUÇLARI SORGULAMA
YGS 2010'da toplam 6 puan türü var. YGS1, YGS2, YGS3, YGS4,YGS5 VE YGS6 PUAN TÜRLERİNİN ANLAMLARI VE GİREBİLECEĞİ BÖLÜMLER..

2010'da toplam 6 puan türü var. YGS1, YGS2, YGS3, YGS4,YGS5 VE YGS6 PUAN TÜRLERİNİN ANLAMLARI VE GİREBİLECEĞİ BÖLÜMLER..
Ygs Puan hesaplamalarını online yapabileceğiniz sayfamızı daha önce duyurmuştuk. Yeni sınav sisteminde puan türleri sadece Lys'de etkin olacak. Yani öğrenciler kendi bölümleri ve tercihleriyle ilgili ayrı sınavlara girecekler. Ygs Puan Hesaplama 'da farklı puan türleri yerine ham puanlar karşımıza çıkıyor. Ygs sınavına giren adayların Türkçe, Sosyal, Fen Bilimleri, Matematik bölümlerinin ayrı ayrı olacak şekilde ham puanları hesaplanacak. Ortalama ve standart sapmalara göre TS standart puan, TM standart puan ve MF standart puanları belirlenecektir. Hangi Bölüme Hangi Sınavlarla Girilecek ? ve Derslerin Puan Türlerine Göre Etkisi başlıklı yazılarımızı mutlaka okuyunuz.
YGS-TS: Türkçe St.puan x ( katsayı) + Sosyal St.puan x ( katsayı) + Matematik St.puan x ( katsayı) + Fen St.puan x ( katsayı)
YGS-TM: Türkçe St.puan x ( katsayı) + Sosyal St.puan x ( katsayı) + Matematik St.puan x ( katsayı) + Fen St.puan x ( katsayı)
YGS-MF: Türkçe St.puan x ( katsayı) + Sosyal St.puan x ( katsayı) + Matematik St.puan x ( katsayı) + Fen St.puan x ( katsayı)
Lys Puan Hesaplama ise puan türlerine göre farklılık arzediyor. İlgili sayfamızdan konuyla ilgili güncel bilgileri edinebilirsiniz. Katsayılar henüz Ösym tarafından açıklanmadığı için, formüllerin içerisinde (katsayı) şeklinde belirttik.
Güncelleme 24 Temmuz Cuma 2009
Ösym'den yapılacak açıklamalarla birlikte sayfalarımızı güncelleyeceğimizi belirtmiştik. Dün itibariyle ösym Ygs taslak puan türleriyle ilgili bi açıklamada bulundu aynen aktarıyoruz:

Açıklanan Ygs Taslak Puan Türleri
YGS-1: Ağırlıklı olarak Temel Matematik( yüzde 40) ve Fen (yüzde 30): Elektrik, Bilgisayar Programcılığı, İnşaat Teknolojisi.
YGS-3: Türkçe (yüzde 40) ve Sosyal (yüzde 30): Adalet, Geleneksel El Sanatları, Halkla İlişkiler ve Tanıtım.
YGS-4: Sosyal (yüzde 40) ve Türkçe (yüzde 30): Çocuk Gelişimi, Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Aşçılık.
YGS-5: Türkçe (yüzde 37), Temel Matematik (yüzde 33): Grafik Tasarımı, Moda Tasarımı, Turizm ve Seyahat Hizmetleri.
YGS-6: Temel Matematik (yüzde 37) ve Türkçe (yüzde 33): Dış Ticaret, İşletme Yönetimi, Su Ürünleri, Bankacılık ve Sigortacılık bölümleri.
Psikoloji Taban Puanları Özel Yetenek Sınavları Müzik Öğretmenliği Okul Öncesi Öğretmenlik Puanları Sayısal Alan Meslekleri Tanıyalım Resim İş Öğretmenliği SBS 2009 Puanmatik İstanbul Anadolu Liseleri Sağlık Meslek Liseleri SBS Tercihleri Nasıl Yapılmalı ? Anadolu Öğretmen Liseleri Sosyal Bilimler Liseleri Spor Liseleri Fen Liseleri Sınav Kaygısı ve Başetme Yolları Tapu Kadastro Meslek Liseleri Tarım Meslek Liseleri



YGS'de KAÇ PUAN HESAPLANACAK ?

Yeni sistemde hem YGS hem LYS puanları eskiden olduğu gibi 100-300 aralığında değil 100-500 aralığında puanlara dönüştürülecek.YGS sonucunda adayların 6 tür YGS puanlan hesaplanacak.
YGS sonuçlarına göre üç farklı taban puanı belirlenecek:
Taban puan-1 : Önlisans programları ile Açıköğretim programlarını tercih etme barajı
Taban puan-2 : ikinci aşama sınavlarına katılma barajı.
Taban puan-3 : YGS puanlarıyla öğrenci alan lisans programlarını tercih etme barajı.GS PUAN TÜRLERİ ve TESTLERİN PUAN OLUŞUMUNDA YÜZDE AĞIRLIKLARI
YGS PUAN TÜRLERİ TÜRKÇE % TEMEL MATEMATİK % SOSYAL BİLİMLER % FEN BİLİMLERİ %
YGS-1 MAT - FEN - TÜRKÇE 20 40 10 30
YGS-2 FEN - MAT - TÜRKÇE 20 30 10 40
YGS-3 TÜRKÇE - SOSYAL - MAT 40 20 30 10
YGS-4 SOSYAL - TÜRKÇE - MAT 30 20 40 10
YGS-5 TÜRKÇE - MAT - SOSYAL 37 33 20 10
YGS-6 MAT - TÜRKÇE - FEN 33 37 10 20
Meslek Lisesi Öğrencilerinin kendi alanlarının devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirmede; Hem YGS hem LYS puanlan dikkate alınacak hangi puan yüksekse o puan kullanılacaktır.
Önlisans Programlarının 2010-ÖSYS Puan Türleri
(Geçici Liste Olup 2010-ÖSYS Kılavuzunda kesinleşecektir)
İşaretli programlarda parantez içindeki puan türlerinden en yüksek olanı esas alınacaktır.
Önlisans Programının Adı 2010-ÖSYS Puan Türü
Adalet (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Ağırlama Hizmetleri (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Bankacılık ve Sigortacılık (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Bilgisayar Operatörlüğü (Engelliler Entegre YO) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Büro Yönetimi ve Sekreterlik (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Dış Ticaret (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı (AÖ) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Emlak ve Emlak Yönetimi (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Ev İdaresi (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Fotoğrafçılık ve Kameramanlık (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Halkla İlişkiler ve Tanıtım (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
İlahiyat (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
İnsan Kaynakları Yönetimi (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
İşletme Yönetimi (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Kültürel Miras ve Turizm (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Laborant ve Veteriner Sağlık (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Lojistik (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Marka İletişimi (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Medya ve İletişim (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Menkul Kıymetler ve Sermaye Piyasası (AÖ) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Özel Güvenlik ve Koruma (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Radyo ve Televizyon Programcılığı (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Sağlık Kurumları İşletmeciliği (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Sosyal Bilimler (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Sosyal Hizmetler (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Spor Yönetimi (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Tarım (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Yapı Ressamlığı (Engelliler Entegre YO) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Yerel Yönetimler (Açıköğretim) * (YGS-1,2,3,4,5,6)
Turist Rehberliği DİL-2
Beton Teknolojisi YGS-1
Bilgi Güvenliği Teknolojisi YGS-1
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon YGS-1
Bilgisayar Operatörlüğü YGS-1
Bilgisayar Programcılığı YGS-1
Bilgisayar Teknolojileri ve Bilişim Sistemleri YGS-1
Bilgisayar Teknolojisi YGS-1
Biyomedikal Cihaz Teknolojisi YGS-1
Coğrafi Bilgi Sistemleri YGS-1
Deniz Araçları Teknolojisi YGS-1
Elektrik YGS-1
Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı YGS-1
Elektrikli Cihaz Teknolojisi YGS-1
Elektronik Haberleşme Teknolojisi YGS-1
Elektronik Teknolojisi YGS-1
Elektronörofizyoloji YGS-1
Endüstri Ürünleri Tasarımı YGS-1
Harita ve Kadastro YGS-1
İnşaat Teknolojisi YGS-1
İnternet ve Ağ Teknolojileri YGS-1
İş ve Uğraşı Terapisi YGS-1
Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi YGS-1
Makine YGS-1
Makine, Resim ve Konstrüksiyon YGS-1
Mekatronik YGS-1
Metalürji YGS-1
Odyometri YGS-1
Optisyenlik YGS-1
Radyo ve Televizyon Teknolojisi YGS-1
Radyoterapi YGS-1
Raylı Sistemler Elektrik-Elektronik Teknolojisi YGS-1
Raylı Sistemler Makine Teknolojisi YGS-1
Raylı Sistemler Yol Teknolojisi YGS-1
Sahne ve Gösteri Sanatları Teknolojisi YGS-1
Tarım Makineleri YGS-1
Tekstil Teknolojisi YGS-1
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri YGS-1
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri YGS-1
Turunçgil Tarımı ve İşleme Teknolojisi YGS-1
Yapı Denetimi YGS-1
Yapı Ressamlığı YGS-1
Yapı Tesisat Teknolojisi YGS-1
Yapı Yalıtım Teknolojisi YGS-1
Acil Durum ve Afet Yönetimi YGS-2
Ağız ve Diş Sağlığı YGS-2
Ameliyathane Hizmetleri YGS-2
Anestezi YGS-2
Antep Fıstığı, Tarımı ve İşleme Teknolojisi YGS-2
Ayakkabı Tasarım ve Üretimi YGS-2
Ayakkabı ve Saraciye Tasarımı YGS-2
Bitki Koruma YGS-2
Boya Teknolojisi YGS-2
Büyük ve Küçük Baş Hayvan Yetiştiriciliği YGS-2
Çevre Koruma ve Kontrol YGS-2
Çevre Sağlığı YGS-2
Deri Teknolojisi YGS-2
Diş Protez Teknolojisi YGS-2
Diyaliz YGS-2
Döküm YGS-2
Eczane Hizmetleri YGS-2
Endüstriyel Cam ve Seramik YGS-2
Endüstriyel Kalıpçılık YGS-2
Ev ve Deney Hayvanları Yetiştiriciliği YGS-2
Evde Hasta Bakımı YGS-2
Fizyoterapi YGS-2
Gaz ve Tesisatı Teknolojisi YGS-2
Geoteknik YGS-2
Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi YGS-2
Gıda Teknolojisi YGS-2
Giyim Üretim Teknolojisi YGS-2
İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi YGS-2
İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği YGS-2
Kağıt Teknolojisi YGS-2
Kimya Teknolojisi YGS-2
Kozmetik Teknolojisi YGS-2
Laborant ve Veteriner Sağlık YGS-2
Laboratuvar Teknolojisi YGS-2
Lastik ve Plastik Teknolojisi YGS-2
Maden Teknolojisi YGS-2
Mobilya ve Dekorasyon YGS-2
Ortopedik Protez ve Ortez YGS-2
Oto Boya ve Karoseri YGS-2
Otomotiv Teknolojisi YGS-2
Otopsi Yardımcılığı YGS-2
Pancar Yetiştiriciliği ve Şeker Teknolojisi YGS-2
Paramedik YGS-2
Patoloji Laboratuvar Teknikleri YGS-2
Rafineri ve Petro-Kimya Teknolojisi YGS-2
Seramik, Cam ve Çinicilik YGS-2
Sondaj Teknolojisi YGS-2
Sulama Teknolojisi YGS-2
Şarap Üretim Teknolojisi YGS-2
Yaşlı Bakımı YGS-2
Yem Teknolojisi ve Hayvan Besleme YGS-2
Adalet YGS-3
Basın ve Yayıncılık YGS-3
Fotoğrafçılık ve Kameramanlık YGS-3
Geleneksel El Sanatları YGS-3
Görsel İletişim YGS-3
Grafik ve Reklamcılık YGS-3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım YGS-3
Mimari Dekoratif Sanatlar YGS-3
Radyo ve Televizyon Programcılığı YGS-3
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik YGS-3
Uygulamalı İngilizce-Türkçe Çevirmenlik YGS-3
Uygulamalı İspanyolca-Türkçe Çevirmenlik YGS-3
Uygulamalı Rusça-Türkçe Çevirmenlik YGS-3
Yerel Yönetimler YGS-3
Aşçılık YGS-4
Büro Hizmetleri ve Yönetici Asistanlığı YGS-4
Büro Yönetimi ve Sekreterlik YGS-4
Çocuk Gelişimi YGS-4
Halıcılık ve Kilimcilik YGS-4
Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri YGS-4
Turizm Animasyonu YGS-4
Ağırlama Hizmetleri YGS-5
Avcılık ve Yaban Hayatı YGS-5
Bahçe Tarımı YGS-5
Basım ve Yayın Teknolojileri YGS-5
Çevre Temizliği ve Denetimi YGS-5
Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi YGS-5
Deniz ve Liman İşletmeciliği YGS-5
Emlak ve Emlak Yönetimi YGS-5
Eser Koruma YGS-5
Grafik Tasarımı YGS-5
Hava Lojistiği YGS-5
Havacılıkta Yer Hizmetleri Yönetimi YGS-5
İkram Hizmetleri YGS-5
İnsan Kaynakları Yönetimi YGS-5
Kooperatifçilik YGS-5
Kuyumculuk ve Takı Tasarımı YGS-5
Mimari Restorasyon YGS-5
Moda Tasarımı YGS-5
Otobüs Kaptanlığı YGS-5
Özel Güvenlik ve Koruma YGS-5
Peyzaj ve Çevre Tasarımı YGS-5
Peyzaj ve Süs Bitkileri YGS-5
Posta Hizmetleri YGS-5
Sahne ve Dekor Tasarımı YGS-5
Sivil Savunma ve İtfaiyecilik YGS-5
Sosyal Güvenlik YGS-5
Spor Yönetimi YGS-5
Tapu Kadastro YGS-5
Turizm ve Seyahat Hizmetleri YGS-5
Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri YGS-5
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik YGS-5
Arıcılık YGS-6
Atçılık ve Antrenörlüğü YGS-6
Bağcılık YGS-6
Bankacılık ve Sigortacılık YGS-6
Bilgi Yönetimi YGS-6
Çay Eksperliği YGS-6
Dış Ticaret YGS-6
Doğal Yapı Taşları Teknolojisi YGS-6
Endüstriyel Bitkiler Yetiştiriciliği YGS-6
Et ve Ürünleri Teknolojisi YGS-6
Fındık Eksperliği YGS-6
İpek Böcekçiliği YGS-6
İşletme Yönetimi YGS-6
Kümes Hayvanları Yetiştiriciliği YGS-6
Lojistik YGS-6
Lojistik Yönetimi YGS-6
Maliye YGS-6
Mantarcılık YGS-6
Menkul Kıymetler ve Sermaye Piyasası YGS-6
Meyve ve Sebze İşleme Teknolojisi YGS-6
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları YGS-6
Organik Tarım YGS-6
Ormancılık ve Orman Ürünleri YGS-6
Pazarlama YGS-6
Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi YGS-6
Raylı Sistemler İşletmeciliği YGS-6
Sağlık Kurumları İşletmeciliği YGS-6
Sebze Üretimi YGS-6
Seracılık YGS-6
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği YGS-6
Su Ürünleri YGS-6
Subtropik İklim Bitkileri YGS-6
Süs Bitkileri Yetiştiriciliği YGS-6
Süt ve Ürünleri Teknolojisi YGS-6
Tarımsal İşletmecilik YGS-6
Tarımsal Ürünler Muhafaza ve Depolama Teknolojisi YGS-6
Tarla Bitkileri YGS-6
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama YGS-6
Tıbbi ve Aromatik Bitkiler YGS-6
Tohumculuk YGS-6
Turizm ve Konaklama İşletmeciliği YGS-6
Tütün Tarımı ve İşleme Teknolojisi YGS-6
Üretimde Kalite Kontrol YGS-6
Yağ Endüstrisi YGS-6
Yat İşletme ve Yönetimi YGS-6
Zeytincilik ve Zeytin İşleme Teknolojisi YGS-6

gazetevatan... .



Yorumlarınızı Bekliyoruz...MaViiNciR
Paylaşmak Güzeldir...


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook
Yahoo
Feed

0 yorum:

Yorum Gönder

"Yorumlarınız Bizim İcin Degerlidir."
Yorumlarınız da;
1- Teşekkür Etmekten ya da Soru Sormaktan Çekinmeyin.
2- Türkçemizi en güzel şekilde kullanarak yorum yapacağınıza inancımız sonsuzdur.
3- Sorularınız cevapsız kalmayacaktır. Sayfa adresini unutmayın, yeter.
4- Nezaket sahibi biri olduğunuz burdan belli oluyor Yorumlarınızda da bunu görmek isteriz.
5-Herhangi bir yere üyeliğiniz yoksa Anonim'i Seçiniz.
İlginiz İcin Tesekkür Ederiz. MaviinciR

© Tüm Hakları Saklıdır.
DMCA.com
Bu websitesi DMCA Protection ile lisanslanmıştır.
Yazılar kaynak belirtilmeden kesinlikle kullanılamaz.

Sayac

© Copyright 2009-2012 designed by www.maviincir.blogspot.com Tüm hakları saklıdır.
Maviincirblog,Bilgi,Haber,Yorum içerikli,WeB,Paylaşım,Kültür-Sanat vb.Yazıları içerisinde barındıran geniş çaplı bir kisisel blog paylasım sitesidir.
Email