Vizyon

Share

Özgün İçerik Yazısı'dır Alıntı Yaptığınızda Lütfen Kaynak Gösteriniz!

1. TEMEL KAVRAMLAR

1.1. Vizyon

Vizyon somut bir gelecek görüntüsüdür. Gerçekleşmesini görebileceğimiz kadar yakın ancak bir gerçek yapılanmanın hayranlığını uyandıracak kadar uzaktır. Vizyon bugün ile yarını birbirine bağlayan entelektüel bir görüdür. Vizyon insanlara bulundukları yere ilişkin görüş sahasını kaybetmeden ve kenara atılmışlık duygusuna kapılmadan gittikleri yeri gösterir. Gerçekleştirilmek istenen amaçlar için gerekli amaç ve kaynakları belirtmeksizin, işletmenin gelecekteki fotoğrafını tasvir eder. Mevcut gerçekler, umutlar, hayaller, tehlike ve fırsatların bir araya gelmesi ile oluşan, örgütün bir bütün olarak geleceğinin tanımlanması için bilinenden bilinmeyene doğru zihni bir bakıştır. Asla bireysel bir fantezi değildir. Dönüm noktası her şeyden kaçmak değil bunun yerine ne istiyoruz sorusunun cevabını verebilmektir. Bilinçli bir felsefi temel oluşturup örgüt için bir seçim, yaşam biçimi oluşturma, firmanın gelecekteki durumunu ve başarısının bir fotoğraf aracılığı ile bugüne aktarmaktır. Yani işletmenin kızıl elmasıdır. Görüldüğü gibi vizyon; geleceğe ilişkin bir tasviri, idealleri ve özellikleri örgütü neyin özel ve tek kıldığına dair duygusu, onun varolma nedenini, ortaya koyan bir dizi ilke ve değeri, örgütsel başarıyı belirlemeye yarayacak zorlayıcı ölçütleri içermektir.

1.2. Misyon

Bir örgütün misyonu, onu benzerlerinden ayıran ve kendine özgü amacı şeklinde ifade edilebilir. Misyon bir firmanın varolma nedenidir, hayattaki rolüdür. Misyon vizyona ulaşılmasında önemli bir amaçtır. Vizyon peşin düşülen bir hayal; misyon ise, bu hayale kavuşmak için özelleştirilmiş ve başarılması gereken bir amaçtır.



2. ETKİLEYEN FAKTÖRLER

2.1. İç Faktörler

2.1.1. Vizyon İçsel Faktörleri

2.1.1.1. Yönetim Felsefesi

İşletmeyi onu oluşturan öğeleri, bu öğelerin çeşitli tezhürlerini ve sebeplerini inceleyen, bunları temel amaç ve alanları açısından irdeleyen düşünce ve değerler demektir. Bu sebeple yönetim felsefesi; kişi, grup ve örgütün düşünce ve davranışlarına rehberlik eden idealler ve ilkeler bütünü olarak tezahür edilir. Yönetim felsefesi işletme vizyonunun başlangıç noktasını oluşturur. “Temel inanç ve değerler” ve “misyon” olmak üzere 2 boyutu bulunmaktadır.

Temel inançlar ve değerler: Bir örgüt için hayatta ve işte neyin önemli olduğu, nasıl yönetilmesi gerektiği, toplum içindeki yeri, dünyanın nasıl işlediği ve neyin iyi neyin kötü olduğu gibi ahlaki kuralları içerir. Misyon; örgütte çalışanların ortak amaçlarıdır. Misyon felsefesinin soyutluğunu, örgütü ileriye götürecek etkili ve enerjik bir amaca dönüştürür. Bütün örgütler ayakta kalabilmek ve başarılı olabilmek için politika ve faaliyetlerinin dayandırabilecekleri güçlü bir inançlar kümesine sahip olmalıdırlar



2.1.1.2. Hissedilen ve Etkili Bir İmaj

Örgüt vizyonun en önemli öğesi ise imajdır. İmaj insanların belirli bir amaç üzerinde odaklaşmasını sağlar. İmaj, genel amaçlar ve açık bir tanım ifadesi olmak üzere iki boyuttan oluşur.

Genel amaçlar; Temel inanç ve değerlerin dışa yansıyan şeklidir.

Açık ve ne tanımlama: Misyon ve diğer amaçların gerçekleştirilmesi halinde ne olacağının edebi bir ifadesidir.

2.1.1.3. Geleceğin Tahmini

Pazarın sahip olduğu teknolojik, demografik yasal ve sosyo-kültürel eğilimlerin verilemesine incelemesini ve yorumlanmasını gerektirir.

2.1.2. Misyonun İçsel Faktörleri

Yönetim etkinliği

Strateji

Örgüt yapısı

Yönetim etkinliği

Merkez otorite

2.2. Dış Faktörler

2.2.1. Vizyon Dışsal Faktörleri

Teknolojik, ekonomik ve siyasi değişimler

Küreselleşme ve yeni yönelimler

Günün koşulları ve uzun vade de artan rekabet ortamı

Hayal etme, analiz etme ve kuvvetli sezgiler

Vizyon savaşçıları ve liderler

Değişim ve dönüşümü etkileyen faktörler

2.2.2. Misyonun Dışsal Faktörleri

Özerk ve girişimcilik, müşteriye yakın olmak, Pazar odaklığı, kalitede öncü olmak.

3. VİZYON VE MİSYON KAPSAMI VE ÖZELLİKLERİ

3-1.Vizyonun Kapsamı

3.1.1. Çekirdek İdeolojisi (lider ideolojisi)

Ürünün ve pazarın hayat seyrini teknolojik durumunu, yönetim ilkelerini, kişisel ilkeler ve liderlik gibi örgütün karakterini belirleyen değerlerden meydana gelir. Bir vizyona sahip işletmeleri yaratan kişilerin emirlerini ve uzun soluklu katkısı, çekirdek ideolojisidir.

3.1.1.1. Temel Değerler

Bir kuruluşun belli başlı ve sürekli ilkelerini oluşturur. Bunlar işletme çalışanları açısından içgüdüseldir. İşletmenin temel değerleri içinde bulunduğu mevcut durumdan, rekabet koşullarından ve yöneticilik tarzından bağımsız olarak işletme tarafından tanımlanır. Bir işletmenin temel doğruları arasında; müşteri hizmetleri, kalite, pazara odaklanmak ya da takım çalışmasının oluşması şart değildir. Örneğin; dünyanın önde gelen elektronik şirketi Sony’nin temel değerler listesinde bunlar yoktur. Önemli olan zaten temel değerlerin neler olduğu değil, bu değerlere sahip olunup olunulmadığıdır.

3.1.1.2. Temel Hedefler

Şirketin varlık nedenini ortaya koyar. Örgüt ruhunu anlatır. Bir işletmenin en az yüzyıl korunması gereken temel hedefi, spesifik hedefler ve stratejilerle karıştırılmamalıdır. Bu işletme belli bir amaca ulaşabilir, stratejiyi tamamlayabilir fakat temel hedefe hiçbir zaman ulaşamaz. Şöyle bir örnekleme daha iyi kavramamıza neden olacaktır bu ayrım; temel hedef gökteki yıldızlar, yüksek amaç tırmanılacak bir dağ gibidir. Zirveye ulaştıktan sonra başka dağlara yönelinebilinir.

3.1.2. Öngörülen Gelecek

On-otuz yıllık bir hedef, cesur bir hedef ve bu hedefe ulaşmanın neye benzeyeceğine dair canlı bir tanımlamadır. Öngörülen gelecek ifadesi bir paradoksu da beraberinde getirir.bir yandan görülebilir canlı bir gerçek, diğer yanda henüz gerçekleşmemiş rüyaları, arzuları ve umutları beraberinde barındırır. -

3.2. Misyonun Kapsamı

Hedef kitle ve piyasa coğrafik alanda değerlendirme, büyüme, karlılık ve süreklilik konusundaki düşünceleri, işletmenin genel felsefesi ve iş yapma felsefesi, genel olarak vermek istediği imaj, işletmenin kendisinin nasıl gördüğü kullanılacak temel teknolojiler, hangi müşteri kitlesi ve pazara hizmet sunulacağı.

İşletmelerin bu hususları içeren bir açıklama yapmaları ayrıca bunu yazılı hale getirerek, başta kendi personeli olmak üzere tüm ilgililere dağıtmalarına gerek vardır. Bunun nedenleri:



Misyon açıklaması işletmelerin toplumdaki imajını belirlemektedir.

Varlık nedenini yazılı hale getirerek açıklayan bir işletmenin tüm personeli neyi neden yaptıklarını daha iyi anlamakta, insiyatif kullanabilmekte ve kendi kişisel yeteneklerini işletmeye nasıl katkıda bulunabileceğine daha iyi karar verebilmektedir.

Misyon açıklandığı ve özellikle üst kademe yönetim tarafından benimsendiği durumlarda işletmelerin gereksiz büyümeleri ve ilgisiz sektörlere girmeleri önlenmektedir.

Misyon açıklamaları motivasyon ve ekip çalışmasına ortam hazırlar.

Bir misyonun en önemli fonksiyonu işletmedeki tüm çalışanlara ortak bir istikamet vermesidir. İşletme herkese gurur verecek hangi işi yapmaktadır? Faaliyete geçildikten on veya yirmi yıl sonra, geriye bakıldığı zaman, üyelerde en büyük doyumu sağlayacak değer nedir? Gibi sorulara cevap verilerek ortaya konulacak ve gurur kaynağı olacak bir değer, örgütün misyonunu oluşturur. Hizmet yönelişi olmak, üretim yönelişi olmak, maliyet yönelişi olmak, kalite yönelişi olmak vs birer misyon alanlarıdır. Misyon alanları içinde ele alınabilecek bazı değerler şunlardır;

İnsanların insan olarak önemli olma inancı, en iyi olma inancı, işin en iyi şekilde yapılabilmesi için ayrıntılarında önemli olduğu inancı.5

3.3. Vizyonun Özellikleri

İnsanların eyleme geçirmeye teşvik etmelidir, şirketin değerlerini, işgörenlere hissettirebilmelidir. Şirketin ne şekilde etkili olacağının tarifi olmalıdır. Birden fazla duyu alanına yayılmalıdır. Duyguları etkileyemeyen tek başına bir güç etkili olamaz.7

3.4. Misyonun Özellikleri

Misyon örgüte özgüdür ve özeldir. Firmada çalışanların hepsiyle ilgilidir. Misyon uzun dönemli bir amaçtır. Paylaşılan ortak değer ve inançlardır. Misyon hiçbir zaman ortadan kalkmaz ve ulaşılamaz. Misyon işletmenin içine değil dışına yöneliktir. Örgüt misyonu nicelikle ilgili değil, nitelikle ilgili bir değerdir.8



4. VİZYON VE MİSYON SÜREÇLERİ VE ÖRNEKLERİ

4.1. Vizyon Süreçleri

Mevcut durum analizi, vizyon genel durumunun saptanması, temel öğelerin belirlenmesi, uygulama.

4.1.1. Vizyon Niçin ve Nasıl Oluşturulur?

Organizasyondaki uyumsuzlukları gidermek, mevcut ve gelecekteki pazarlara uygun şekilde girebilmek, organizasyonda birbirinden farklı faaliyetleri, işlevleri ve projeleri uyumlaştırabilmek, işgörenleri bütünsel bir uyum içinde çalıştırabilmek, sinerjik etki yaratmak için vizyon oluşturulur.

Önceden belirlenmiş bir vizyonun, organizasyonla paylaşılması; şirketin üst düzey yöneticisinin liderlik yeteneğine bağlıdır. Dikkat edilecek hususlar ise şöyledir;

Sorulara ve eleştirilere karşı açık olmak

Vizyonun ancak işgörenlerle sağlanabileceği hisettirilmeli.

Vizyonun işbirliği ile gerçekleştiği göz önünde tutulmalı.

Vizyonun çalışanlarla birlikte gerçekleştirilmesi, çok sağlıklı bir iletişim ortamının bulundurulması gerekir.

Herkesin görüşüne eşit olarak değer verilmesi.

Birbirini tamamlayan görüşlere prim verilmelidir.

Amacın gerçek bir vizyon ortaya çıkarmak olduğu unutulmamalı ve ona göre çalışmalı9-10

4.2. Misyon Süreçleri

Bireyselcilikle geçmiş, yönetim ve organizasyondaki üst düzey çalışanlarının tercihi, Pazar ortamı, organizasyonun kaynakları ve bunlarla uyum, organizasyon misyonunu, belirleyici nitelikte ve yeterlilikte olunması.

4.2.1. Misyon Niçin ve Nasıl Oluşturulur?

Yetki göçerimini sağlayarak güven ve açıklık ilkesine önem kazandırmak, insanı bir bütün olarak algılayıp yetenekleri dahilinde yönlendirmek.11

4.3. Vizyon Örnekleri

Sanayi alanında ilk 500 firma sıralamasında yer alan bir işletmenin gelecek 5 yıl içinde ilk on arasında olmayı istemesi.

Bölgesel bir şirketin global bir yapıya kavuşarak dünya pazarında bilinen ve rekabet edilen bir duruma gelmesi.

4.4. Misyon Örneği

Avis’in “Şoförsüz araç kiralama” işinde en yüksek kar marjıyla en hızlı büyüyen şirket olmak istemesi.11



5. TÜRKİYE AÇISINDAN VİZYON VE MİSYONUN DEĞERLENDİRİLMESİ

Türkiye’nin vizyon ve misyonuyla gelişmiş ülkeler arasında kabul olabilmesinin yolu teknoloji üretmek ve kullanmaktan, bundan dolayı da eğitim sisteminde, üniversitelerin işleyişinde, devlet yönetiminde bazı temel düzenlemeleri geç olmadan gerçekleştirmesiyle mümkündür.

Bu düzenlemeler bize dünya pazarının yolunu beraberinde iyi tanıtımı, kaliteyi, müşteri odaklılığını ve sonuç olarak da stratejimizin kabul olabilirliğini getirir.12

VİZYON VE MİSYON ÖRNEKLERİ

*Marmara Üniversitesi Mahalli İdareler Programının Misyonu

Sürekli değişen ve gelişen bir öğrenme çevresi içinde öğrencilerin tek tek kendi potansiyellerine ulaşmalarını sağlayarak ve toplumsal birikim ve değerlerimiz ile dünyadaki gelişmeleri göz önüne alarak toplumumuzun yerel yönetim düşüncesi ve uygulamaları ile ilgili sorunlarını çözecek uzmanlar yetiştirmektir.

*Seranit Seramik Sanayi A.Ş’nin Misyonu

Seranitin Misyonu, sürekli geliştirilen ve rakip mamüllerden farklılaştırılan üstün kaliteli granitler vasıtasıyla, mimar ve müteahhitlerin teknik ve estetik sorunlarını çözmektir.

*Superonline ‘nin Vizyonu

Türkiye’yi internet çağına taşımak.

Misyonu: Gelişmekte olan sektörde Pazar lideri olmak.

*Koç Grubunun Vizyonu

Bireylerin ve organizasyonun etkinliğini artırmak amacıyla, liderlik yönetim ve kuruluşların iş perf. etkileyen uzmanlık alanlarında bilgi yönetimini de kullanarak kendi yöntemlerini sürekli geliştiren, öncülüğünü yapan Türkiye’nin ve Türkiye’nin içinde bulunduğu bölgenin güvenilir ve saygın inceleme, Danışmanlık, Eğitim, Araştırma hizmeti veren kuruluşu olmak.

Misyonu: Türk iş hayatının uluslararası seviyede rekabet edilebilirliğini ve sürekli gelişimini sağlamak amacıyla liderlik, yönetim ve kuruluşlarının iş performansını etkileyen uzmanlık alanlarında inceleme, Danışmanlık, Eğitim, Araştırma hizmeti vererek iş yönetiminde mükemmelliği birlikte yakalamak, Türkiye’nin bilgi dağarcığına katkıda bulunmak topluma yarar sağlamak ve Türkiye’nin bulunduğu bölgede etkili olmak.

*CPG (Communication Performer Group)

Vizyonu: Değer katan bütünleşik ürünler ve hizmetler sağlayarak Türkiye’nin bilişim ve iletişimini kurumsal pazarının lider şirketi olmaktır.

Misyonu: Veri ve ses iletişim sistemlerinin kalitesini ve devamlılığını sağlayacak bütünleşik ürünler ve hizmetler sunarak müşterilerimizin başarısına katkıda bulunmaktır.

*Çamtaş’ın Misyonu

Piyasanın vasıflı çelik ihtiyacını karşılamak

2002 yılı vizyonu: Otomotiv ve imalat sanayilerinde yurt içinde ve dışında vasıflı çelik sektörünün tercih edilen firması olmak.

*Armain Technology Consulting

Vizyonu: Öncelikte ülkemizde ve sonra tüm dünyada teknolojiye yön veren bir kurum yapısına kavuşarak bilgi, birikim ve gelişme azmimizi tüm dünya insanlarının faydası için kullanmak.

Misyonu: Mevcut işimizi en ileri teknolojik yöntemlerle geliştirip dijital dünyaya taşıyan çözüm.13

Müşterilerimizin; en gelişmiş, en güvenilir, en yüksek performanslı hizmeti, en yüksek kalite standartlarını vermek.

Çalışanlara; en iyi eğitim koşullarını, en yüksek sosyal imkanları ve en eğlenceli çalışma ortamını sağlamak.

Topluma ve Doğaya; en yüksek saygıyı göstermek.



6. TARTIŞMA SORULARI

1- Vizyonun dönüm noktası nedir ve bunun getirileri nelerdir?

Vizyonun dönüm noktası her şeyden kaçmak değil bunun yerine ne istiyoruz sorusunun cevabını verebilmektir. Bu bağlamda bilinçli bir felsefi temel oluşturup örgüt için bir seçim, yaşam biçimi oluşturma, firmanın gelecekteki durumunu ve başarısını bir fotoğraf aracılığıyla bugüne aktarmaktır.

2- Türkiye’nin vizyon ve misyonuyla gelişmiş ülkeler arasında kabul olabilmesinin yolu nedir?

Teknoloji üretmek ve kullanmaktan, eğitim sisteminde ve üniversitelerin işleyişinde, en önemlisi de devlet yönetimde bazı temel düzenlemeleri geç olmadan gerçekleştirmesiyle mümkündür.

3-Örgüt misyonu oluştururken hangi, ne tip sorular bize yol göstermelidir?

İşletme herkese gurur verecek hangi işi yapmaktadır? Faaliyete geçildikten sonra on-yirmi yıllık süreç içinde üyelere en büyük doyumu sağlayacak değer nedir?

---------------------------------------------------------------------------

Vizyon Nedir

Vizyon gelecekle ilgili birşeydir. Yaşanılan günden geleceğe oluşturulacak olan köprünün, işyerinin çalışanlarının, toplumun geleceğine yönelik beklentilerin ifadesinir. Bir yerin veya insanın gelecekte günden daha iyi olmasını hedefleyen, gerçekci, erişilebilir biyol göstermedir.

Vizyon ile ilgili ; geleceğim nedir ? neleri başarmak istiyorum, topluma nasıl bir miras bırakacağım ? gibi sorular sorulmalı bunların cevabı alınmalıdır.

Misyon Nedir ?

Bir kurumun veya insanıon var oluş amacını yasıtan ifadedir. Aslında misyon Neden Varız ? sorunun bir cevabıdır.

Misyonda şu an ne durumdayız ? ne yapmamız gerekiyor? görevlerimiz nelerdir gibi soruların cevabı alınması gerekmektedir.
-------------------------------------------

Misyon Nedir? Neden Önemlidir?

Misyon, bir işletmenin varlığının temel amacıdır. Gelecekte olmak istediği yer, şu andaki durumu, toplumdaki imajı ve yöneticilerin dünya görüşüdür denebilir. Organizasyonun misyonunu ifade eden açıklamaların nasıl olması gerektiği konusunda bir standart olmamakla birlikte, en azından aşağıdaki konularla ilgili ne düşündüğünü belirtmiş olması gerekir.

* Organizasyonun genel felsefesi ve iş yapma felsefesi,

* Organizasyonun kendisini nasıl gördüğü,

* Hangi pazara hizmet sunulacağı,

* Üretilecek temel mal ve hizmetlerin neler olduğu,

* Kullanılacak temel teknolojiler, neler olduğu,

* Genel olarak vermek istediği imajın neler olduğu,

Şirketlerde vizyon sorunu, beraberinde yeni amaçlar ve hedefler getirirken, yöneticiler için misyon tabiri bu hedeflere ulaşmak için geçerli davranış değişikliği anlamına gelir. Burada çalışanlara birtakım mesajlar iletirken ulaşılmak istenen hedefler ise;

* Yüksek karlılık,

* Çalışanların katılımı ve bağlılığı,

* Daha iyi karar verme mekanizmalarını oluşturma,

* İki yönlü komünikasyon geliştirilmesi,

* Vizyon değişimi,

* Ortak bir firma sloganı oluşturma olarak sıralanabilir.

Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için, Muhittin Şimşek’in “Ekonominin Lokomotifi KOBİ’lerin Olmazsa Olmazları” adlı kitabından derlenmiştir

----------------------------------------------------------------------------

VİZYON VE MİSYON NEDİR?

Vizyon, kurumun teminat senedini, çalışanların güç ve muhatapların güven kaynağını oluşturmaktadır.
Vizyon ifadesini kısa ve öz olmasına karşın, anlam olarak kapsamı geniştir.
Vizyon;
? Geçmişin, bugünün be geleceğin kavranışının ifadesidir.
? Bugün bulunulan ve gelecekte olmak istenilen yerin net ifadesidir.
Bu nedenle vizyon kurumun görünüşünü, ayırt ediciliğini, düşüncelerini temsil etmektedir. Dolayısıyla liderlerin gücünün kaynağı ve kapasitesi olan vizyon, kurum açısından iddia, çalışanlar açısından hedefe ulaşma yolunu gösteren geleceğe yolculuğun haritası, ilgili paydaşlar için de gelecekle ilgili verilmiş olan sözdür.
Vizyon; geçmişin ve yaşanan zamanın kavranışının, gelecekte olunmak istenilen yerin ve bu yere gidişin yol haritasının, bir iddianın, kurumun ayırt ediciliğinin, ilkelerin, değerlerin, misyon ve hedeflerin olabildiğince geniş, kurumun tüm hayati bileşenlerine hitap eden en temel ve genel ifadesidir.
İlkeler, değerler, misyon ve hedefler vizyonun temel unsurlarıdır. Vizyon ifadesi denildiğinde değerler, misyon ve hedefler akla gelmektedir. Bu nedenle vizyon ifadesi bu unsurların toplamı ve en genel ifadesidir. Dolayısıyla bir kurumun vizyonunu bu unsurlar oluşturmaktadır.
Başlangıçta vizyon ifadesini oluşturmak için beklentiler, ilkeler, değerler, misyon ve hedeflerin belirlenmesi gereklidir. Bu unsurların en genel ifadesi olan vizyon cümlesinin oluşturulması ancak bu şekilde mümkün olabilmektedir. Bu nedenle vizyon oluşturma ve uygulama safhası olarak iki ayrı biçimde değerlendirilmektedir.
Vizyon oluşturmada:
? Beklentilerin tespiti,
? İlkeler ve değerlerin belirlenmesi,
? Misyon ifadesi oluşturulması,
? Hedeflerin belirlenmesi
Sıra ve sistematiği uygulanmaktadır.
Uygulamada ise vizyon ifadesi en üstte şemsiye görevini üstlenmekte, unsurlar buna bağlı olarak birbirini desteklemekte ve uygulamaya dönüşmektedir.
Vizyon ifadesi:
? Çalışanlara, hizmetten yararlananlara, kurumdan beklentisi olanların tümüne hitap etmelidir.
? Çalışanların rol ve yükümlülüklerini keşfetmelerine imkan vermelidir.
? Bağlılık duygusu oluşturmalı, çalışanları ve tedarikçileri motive etmelidir.
? Kurumun hayati bileşenlerinin tamamını kapsamalıdır.
? Beklentilerden doğmalı ve onlara cevap vermelidir.
? Strateji ve yaklaşımlarla ilişkisi kurulabilmelidir.
? Çalışanları sorumlu bir topluluk olma yönünde birleştirmelidir.
? Hedef koymalı, hedef birliği sağlamalı, hedeflere yönlendirmelidir.
Vizyon ifadesini belirleme görevi liderindir. Ancak vizyon liderler grubunun ürünü olma ve çalışanlarca paylaşılma ve anlaşılma derecesine göre kabul görür. Bu nedenle vizyonun belirlenmesinin yanında hayata geçirilme yönünden kabullenilmesinin önemi büyüktür. Bundan dolayı vizyon belirleme süreci uzlaşma ve ekip çalışmasına dayanmalıdır.
Vizyon ifadesi gizli bir belge değildir. Kurumun karakterini ve amaçlarını nakletmenin en önemli aracıdır. Bu nedenle kapsamlı bir biçimde çalışanlara, müşterilere, işbirliği yapılan kurum ve kuruluşlara ve diğer paydaşlara aktarılmalıdır.
Vizyon ifadesi,kişisel olarak lider tarafından her fırsatta herkese aktarılmalıdır. Bu görevin başkasına devri beklenemez.
Vizyon ifadesi, çalışanlarca, müşterilerce ve diğer paydaşlarca sorgulanmalı ve tartışılmalıdır.
Liderler vizyon ifadesine uygun davranmalı, sözünün eri olmalıdır. Vizyonun kabul görmesi, liderlerde görünür değişiklik olmasına bağlıdır. Bu nedenle davranışlarla beraber paradigmalarda değiştirilmelidir.


Değerler, İlkeler, İnançlar
(Neyi temsil ediyoruz?)

Kurum değerleri, faaliyet ve kararlarda sınırları belirleyen kriterleri oluşturmaktadır. Bu haliyle değerler; vizyonun temeli, kurumun ayırt edicilik ilkeleri, çalışanların duygularını geliştiren ve özen gösterilen amaçlardır. Değerler yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik etmektedir.
Çalışanların kurumu kavradığının

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook
Yahoo
Feed

0 yorum:

Yorum Gönder

"Yorumlarınız Bizim İcin Degerlidir."
Yorumlarınız da;
1- Teşekkür Etmekten ya da Soru Sormaktan Çekinmeyin.
2- Türkçemizi en güzel şekilde kullanarak yorum yapacağınıza inancımız sonsuzdur.
3- Sorularınız cevapsız kalmayacaktır. Sayfa adresini unutmayın, yeter.
4- Nezaket sahibi biri olduğunuz burdan belli oluyor Yorumlarınızda da bunu görmek isteriz.
5-Herhangi bir yere üyeliğiniz yoksa Anonim'i Seçiniz.
İlginiz İcin Tesekkür Ederiz. MaviinciR

© Tüm Hakları Saklıdır.
DMCA.com
Bu websitesi DMCA Protection ile lisanslanmıştır.
Yazılar kaynak belirtilmeden kesinlikle kullanılamaz.

Sayac

© Copyright 2009-2012 designed by www.maviincir.blogspot.com Tüm hakları saklıdır.
Maviincirblog,Bilgi,Haber,Yorum içerikli,WeB,Paylaşım,Kültür-Sanat vb.Yazıları içerisinde barındıran geniş çaplı bir kisisel blog paylasım sitesidir.
Email